Wednesday, 23 May 2012

makan

hello again...
sIapa kat sini kuat makan..makan kuat...nampak makanan jer terus perut bekeroncong....ha put your hands up skit....miss A dah angkat dah..yup..memang miss A kuat sangat makan...ntah habit kot,dulu masa alam kegemukan memang kalau maakn tue bertambah2...selagi x senak perut nih selagi tu masukkan makanan..ish3..nak tau ajaran siapa...ajaran abah miss A la...oh.oh nak tau abah miss A tu merupakan salah seorang pendorong utama kegemukan miss A...yang kedua miss A la..bukan apa..dye sayang sangat anak dia nih...so dye suapkan je la sume makanan kat dalam mulut miss A nih...ingat lagi setiap kali miss A habis je satu pinggan nasi..terus ayah miss A bertanya bergini..

pinggan yang pertama.....

Abah : "nak tambah lagi"???
miss A: senyum malu-malu
Abah : "tambah la lagi...tu kosong lagi..ni kosong lagi.."sambil menunjuk ke arah perut miss A
miss A:"boleyh jugak"..sambil menghulurkan pinggan..

pinggan yang kedua....
Abah :" nak tambah lagi"???
miss A: pandang Abah dengan mata bersinar...."nak"
Abah :"nah..makan banyak-banyak yer..nanti cepat besar"..sambil tersenyum.
miss A:"ok"...tersengih-sengih

pinggan yang ketiga...
Abah: "nak nasi lagi x"???
miss A:"boleyh jer"..sambil menghulurkan pinggan
Emak :"dah..dah...banyak sangat makan tue..kalau abah letak kat pinggan tu sesenduk je x pe...ni sampai tiga senduk"
Abah:"alah biar la budak nak makan..jangan la kacau"
miss A:"kali ni jer...pas nih x de da"

pinggan yang keempat
Abah:"nadia nak nasi lagi"???
Emak:"ops..dah..."sambil menghalang abah

ha..tu la dye..peristiwa sewaktu zaman sekola rendah...bile dah dilatih makan banyak..memnag terbiasa la..emak hanya mampu mengelangkan kepala jer...bile abis SPM baru kesedaran nak kurus datang menjengah fikiran..akhirnya...yes...i did it...daro 80 kg ke 52 kg...heheheh..i loike...



No comments:

Post a Comment